Vážení zákazníci, v dňoch 03.-05.12.2024 nebudeme odosielať objednávky a zákaznícky servis bude mať prestávku. Plne k dispozícii budeme opäť od piatka 06.12.2024. Ďakujeme za pochopenie.
Zatrávňovacie dlaždice Geopave PROFI umožňujú spojenie verejných komunikácií s vašou záhradou alebo príjazdovou cestou k domu a spevnenie silno zaťažovanej plochy alebo svažitého terénu. K dispozícii vo farbách čierna a zelená (khaki). Zelená farba zatrávňovacích dlaždíc v kombinácii s trávnikom pôsobí harmonicky a nenarušuje vegetačný vzhľad spevnenej plochy.
Neprehliadnite: Zatrávňovacia dlažba Geopave PROFI využíva ako výrobnú surovinu recyklované plasty, preto sa odtieň môže u jednotlivých šarží líšiť. Tieto farebné rozdiely nemajú vplyv na kvalitu a technické parametre výrobku. Po zasypaní dlaždíc je rozdiel vo farbe pod trávou sotva viditeľný. Vplyvom slnečného žiarenia sa časom odtiene dlaždíc zjednotia a rozdiel vo farbe nebude taký, aký sa javí pri inštalácii.
V rámci expedície sa snažíme, aby zásielka obsahovala jeden odtieň dlaždíc, pokiaľ je to možné. Rôzne odtiene dlaždíc nie sú dôvodom na reklamáciu.
Chcete zatravňovacími dlaždicami spevniť výbeh pre kone? Využite stájňovú dlažbu Geopave PADD.
Výška dlaždíc – samotné bunky majú výšku 4 alebo 5 cm (podľa varianty dlaždíc). Na spodnej časti dlaždíc sú kotevné čapy výšky 2,5 cm, ktorými ukotvíte dlaždice do zeminy. Celková výška vrátane čapov je 6,5 alebo 7,5 cm.
Povolené zaťaženie – zatrávňovacie dlaždice odolajú pojazdu osobných, dodávkových a občasnému pojazdu ľahších nákladných automobilov. Zároveň sú dimenzované na prípadný pojazd požiarnymi vozidlami. Pozor: pri otáčaní kolies musí byť vozidlo v pohybe (neotáčajte pneumatikami, ak stojí vozidlo na mieste – dlaždice by boli nadmerne zaťažované a najmä pri riadení väčšieho vozu by mohlo dôjsť k ich poškodeniu).
Hrúbka steny buniek – stena bunky sa rozširuje od vrchu smerom dolu. V hornej časti dlaždice má stena hrúbku 3 mm a v spodnej časti 5 alebo 6 mm (podľa varianty dlaždíc).
Vegetačná dlažba odolá zaťaženiu až 400 t/m². Pri zaťažovacom teste sme položili zatrávňovacie dlaždice na poľnú cestu a opakovane po nich jazdili osobným automobilom a ľahkým traktorom. V oboch prípadoch zostali tvárnice bez zmien, ktoré by mali vplyv na ich požadovanú funkciu.
Vegetačná dlažba udržuje estetický vzhľad krajiny. Oproti betónovým tvárniciam má vyššiu mieru zatrávnenia (96 %). Prepúšťa vodu a vzduch do pôdy, neobmedzuje rast zelene a po zatrávnení splynie s okolitou vegetáciou.
Tvar vegetačných tvárnic umožňuje ľahkú a rýchlu inštaláciu, ktorú zvládnete svojpomocne. Tvárnice sa navzájom spájajú na stranách pomocou 8 čapov. Každá tvárnica má v spodnej časti stabilizačné kotevné čapy (výška 25 mm), ktoré sú zatlačené do podložia a bránia vodorovným posunom dlažby.
Plastové zatrávňovacie dlaždice môžete naplniť zeminou s trávnym osivom, pieskom alebo štrkom až do frakcie 20 mm (veľkosť buniek dlaždice je 60 mm). Pri použití nevegetačného zásypu je nutné dlaždice mierne presypať. Po pokládke vyžadujú zatrávňovacie panely minimálne výdaje na údržbu.
Máte obavu, že vám budú zatrávňovacie tvárnice v zimnom období podkĺzavať? Stačí ich vyplniť dostatočným množstvom zeminy alebo štrku. Zásyp musí dosahovať k vrchnej strane dlaždice a zeminu alebo štrk zhutnite. Potom dlaždice pri chôdzi alebo pojazde autom nepodkĺzavajú.
Zatrávňovacie tvárnice sa vyrábajú z odolného polyetylénu a polypropylénu, neobsahujú ťažké kovy. Materiál odoláva UV žiareniu, dažďu, vetru, mrazu, cestnej soli, nafte aj benzínu, a naviac je plne recyklovateľný. Nevylučuje škodlivé látky do okolitej pôdy.
Výrobok bol otestovaný spoločnosťou TÜV SÜD podľa DIN EN 1072:1985 (možno použiť aj na núdzové prístupové cesty). Teplotná odolnosť: –50 až +90°C.
Upozornenie: V prípade variantu so zelenou farbou môže mať kus od kusu mierne odlišný odtieň zelenej. Jedná sa o typickú vlastnosť recyklovaných výrobkov a nemá vplyv na kvalitu výrobku.
Zatrávňovacia dlažba nie je ideálna na miestach, kde sa bežne pohybujú vozíčkari.
Technické parametre zatrávňovacích tvárnic Geopave PROFI
PARAMETER | HODNOTA |
Materiál | plast (polypropylén, polyetylén) |
Miera zatrávnenia | 96 % |
Efektný rozmer | 47×47 cm |
Počet dlaždíc na m² | cca 4,56 kusov |
Výška buniek | 39 alebo 49 mm |
Šírka buniek | 60 mm |
Hrúbka stien buniek | 3–5 / 3–6 mm |
Výška kotevných čapov | 25 mm |
Hmotnosť | 0,9 – 1 alebo 1,2 kg |
Povolené zaťaženie na nápravu | 140 kN |
Farba | čierna alebo zelená (khaki) |
Všeobecné vlastnosti | |
---|---|
Farba | Zelená, Čierna |
Tvar | Štvorec |
Hmotnosť [kg] | 0,95; 1,15 |
Materiál | Plast |
Nosnosť [t/m²] | 400 |
Počet na 1 m² [ks/m²] | 4,53 |
Dodávateľ | GEOMAT |
Rozmery | |
Dĺžka [cm] | 47 |
Šírka [cm] | 47 |
Výška [mm] | 40, 50 |
Plocha [m²] | 0,2209 |
Náš profesionálny personál Vám pomôže s výberom a vysvetlí všetky spôsoby a postupy použitia ponúkaných výrobkov.
Dobrý deň, Zamýšľame položiť 1 meter širokú zatrávnenú cestu do svahu, ktorý má sklon spočiatku 20 ° vyššie potom okolo 15 ° v celkovej dĺžke asi 30 m- 40 metrov. Predpokladám teda kúpu 160 ks dlaždíc do 2,5 tony (zelené). Cesta bude slúžiť k chôdzi a tiež pre malý pásový dumper, ktorý plne naložený môže vážiť maximálne 450 kg. Môžete mi povedať, či musíme dlaždice kotviť do svahu kotviacimi tyčami a v akých rozostupoch. Je možné dlaždice položiť na zhutnený terén - zeminu - alebo je nutné štrkové podložie s geotextíliou? A posledná otázka - máte kratšie kotviace tyče než 80 cm (tie do nášho skalného terénu väčšinou nedostanem.) Ďakujem za odpoveď. S pozdravom R.
Dobrý deň, ten sklon už nie je malý. Nie som si úplne istý, že v tomto prípade (zaťaženie dumperom) len kotvenie dlaždíc do zeminy pomôže + problém s vodou pri veľkých dažďoch. Bolo by vhodné kvôli vode vytvoriť aspoň nejaký "kufor", teda vykopať cestu do hĺbky aspoň 20 cm, zhutniť hlinu, položiť separačnú geotextíliu - je jedno či tkanú alebo netkanú. Položiť 15 cm štrku frakcie 16-32 mm, zhutniť, položiť dlaždice (kotevné tyče pre tento prípad nemáme, skúste si ich vyrobiť napr. z roxorov) a zasypať ich štrkom frakcie 4-8 mm a ľahko prehutniť. Neviem, v akom teréne by cesta bola, ale mala by byť mierne sklonená aj v smere vrstevníc tak, aby neslúžila ako "koryto" pre vodu a voda mohla odtekať do boku od cesty... S pozdravom Martin Rameš.